Jump to content
To block spammers, this forum has suspended new user registration ×
Comet Forums
To block spammers, this forum has suspended new user registration

Puerto bloqueado: luz naranja


Recommended Posts

Tengo el BitComet 1.31 Stable Release. Desactivado el firewall de windows y el windows defender. Utilizo como antivirus el Microsoft Security Essentials. Tengo un router ADSL por cable Comtrend de Movistar. El problema es que me sale esta alerta y las tasas de bajada son bajísimas. En teoría he abierto el puerto 22581 como TCP, pero sigue sin funcionar. ¿Podeis ayudarme?

I have BitComet 1.31 Stable Release.

I have a Comtrend ADSL router [by cable?] from Movistar (ISP).

The problem is that I get a warning and the download speeds are ver low. In theory, I've opened port 22581 as TP, but it still doesn't work.

Can you help me?

Edited by cassie (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Why does everybody start by disabling the firewall? Does it sound like something that ought to be disabled?

"Hey, it was getting too warm in here, and I didn't know what else to do, so I turned off the fire extinguisher..."

Turn your firewall back on. Now disinfect your system, thoroughly. Use Spybot S&D, AdAware, AntiMalwareBytes, your antivirus, and a rootkit detector to scan your system. No one of them can do it all.

While you're waiting, have "I will not connect to the internet without a firewall" tattooed on the inside of your eyelids. It takes less time to get your system infected than it does to take a shower. Most infections do their best to hide from you, so you never know they are present, but they watch what you do, steal your identity and your passwords, and use your internet connection for distributed denial-of-service attacks.

Once you've got your system cleaned up (you did do that first, right?) you need to get your router's port forwarded properly. Our settings guide and our wiki FAQ both cover this in detail, and there's an extensive thread in the Guides forum covering every aspect of this in painful and repetitive detail. Unfortunately, it's in English but some of the guides have been translated.

¿Por qué todo el mundo empieza por deshabilitar el cortafuegos? ¿Acaso suena como algo que se debería deshabilitar? "Oye, estaba empezando a hacer mucho calor aquí dentro y no sabía que otra cosa hacer, así que he deshabilitado el extinctor de fuegos..."

Vuelve a activar tu cortafuegos. Ahora, desinfecta tu sistema a fondo. Usa Spybot S&D, AdAware, AntiMalwareBytes, tu antivirus, y un 'rootkit detector' para escanear tu sistema. Ninguno de ellos, por sí solo, puede hacerlo todo.

Mientras esperas, tatúate "No me conectaré a Internet sin tener un cortafuegos activo" en el interior de tus párpados. Se tarda menos tiempo en infectar tu sistema que en darse una ducha. La mayoría de las infecciones se cuidan muy mucho de esconderse de ti, así que tú no te dás cuenta de que están ahí, pero vigilan todo lo que haces - te roban tu identidad y tus contraseñas, y usan tu conexión a Internet para distribuir ataques de 'servicio-denegado'.

Una vez hayas limpiado tu sistema (has hecho eso primero, ¿verdad?), necesitarás redireccionar el puerto de tu rúter correctamente. Nuestra Guía de Ajustes y nuestras Preguntas Frecuentes ("FAQ") de wiki cubren esto con detalle y existe un extenso hilo [tema] dentro del foro de Guías, el cual cubre cada aspecto de esta tarea, con arduoso y repetitivo detalle. Por desgarcia, está en inglés pero, algunas guías se han traducido.

Edited by cassie (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...