Jump to content
Comet Forums
Sign in to follow this  
mykymyky7777

funzionamento bitcomet

Recommended Posts

vorrei gentilmente se qualcuno puo' aiutarmi capire le luci in basso a dx una vicino a: nome utente una vicino a: connesso e l'ultima che mi da il problema che non riesxco a risolvere e dice: bloccato, cliccando sopra scrive: luce gialla, porta di ascolto bloccata, puoi ancora scaricare ma a velocita' ridotta, controlla la configurazione del tuo router nelle sezioni firewall e nat. cosa devo fare? cos'e' nat?

Me gustaría, si alguien amablemente pudiese ayudarme a entender las luces que aparecen en la parte inferior derecha, junto al nombre de usuario, avisando de que el puerto de escucha está bloqueado y que, pese a poder seguir descargando, mi velocidad será baja, etc. .

¿Qué debo de hacer? ¿Qué es NAT?

(Loose translation)

I'd like it if someone could kindly help meto understand the lights that appear on the lower right of the screen, beside the user's name, warning me that the listening port is blocked and that, although I can continue to download, my speed will be slower, etc. .

What should I do? What is NAT?

Edited by cassie (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

*Moved to Spanish Forum*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciao, mikymiky.

La luce gialla che vedete in basso a destra dello schermo, significa che in porta di ascolto è bloccata (probabilmente da un firewall ... ma non mai decollare!) E il numero di altre 'coppie' ("peer") che si scambiano i pezzi ("bit") del torrente che voi desidera, si ridurrà notevolmente.

C'è un sito web che spiega come aprire una porta di ascolto è in inglese, ma ... ha (presumibilmente) lo stesso in spagnolo e italiano, ma vedendo come la traduzione dall'inglese allo spagnolo (penso che sia fatta con un traduttore informatizzato) Non so se sarà molto utile.

Vi consiglio di leggere il tutorial che abbiamo qui in spagnolo - anche se è per una versione di BitComet leggermente vecchia BitComet, le basi rimangono le stesse.

Spero che questo possa essere utile, ma, in caso contrario, si prega di andare qui e compilare tutte le informazioni richieste sulla configurazione del sistema e cercare di aiutare il più possibile.

Un saluto. :)

Hola, mikymiky.

La luz amarilla que ves en la parte inferior derecha de la pantalla significa que, efectivamente, tu puerto de escucha está bloqueado (probablemente por un cortafuegos... ¡pero ni se te ocurra quitarlo!) y que el número de otros 'pares' ("peers") que están intercambiando los trocitos ("bits") del torrent que tú deseas, se va a reducir bastante.

Existe una página web que explica cómo abrir un puerto de escucha pero está en inglés... tiene (supuestamente) lo mismo en español e italiano pero, viendo cómo es la traducción del inglés al español (pienso que está hecha con un traductor informático), no sé si te será muy útil.

Yo te sugiero que leas el tutorial que tenemos en español aquí - aunque es para una versión de BitComet un poco antigua, lo básico sigue siendo lo mismo.

Espero que esto te resulte de utilidad pero, de no ser así, por favor, dirígete aquí y completa toda la información que pedimos, sobre tu sistema y configuración e intentaremos ayudarte lo mejor posible.

Un saludo. :)

Hello, mikymiky.

The yellow light that appears in the lower right hand of the screen means that, in fact, your listen port is blocked (probablyby a firewall...but dont you dare turn it off!), and that the number of peers that are interchanging the bits of the torrent that you are interested in, is going to be reduced greatly.

There is a webpage that explains how to open a listen port but it's in English... it offers (supposedly) the same informations in Spanish and Italian but, seeing the translation from English to Spanish (I believe that it's been done with a computerized translator), I'm not sure that it will very useful to you.

I suggest that you read the Spanish tutorial that we have here - although it'sfor an older version of BitComet, the basics have remained the same.

I hope that this helps you out a bit but, if such is not the case, head over here and complete all of the information that we ask for, concerning your system and configuration, and we'll try to help you out as best we can.

Regards. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...